De scrapplek van Edith


 Om mijn werkplek te omschrijven heb ik wel even nodig. Ik heb er namelijk twee…! 

Ik schaam me bijna, maar ik heb een hele kamer alleen voor mijn hobby. Daarnaast heb ik beneden in onze huiskamer een werkplek gemaakt. 


Daar zit ik nu eigenlijk altijd te hobbyen, want anders ziet mijn man me niet meer. Erg herkenbaar voor velen denk ik. Gelukkig hebben wij de luxe dat we ook de ruimte hiervoor hebben. Een heerlijke plek om te werken, aan het grote raam, dus veel daglicht. Ik kan alles laten liggen, want we hebben een aparte eettafel, gelukkig. Gevolg is wel dat het altijd een beetje rommelig is! Ook herkenbaar toch?



Om foto’s te kunnen maken van mijn werkplek moest ik echt drastisch opruimen. Als je – net als ik – iedere dag een het fröbelen bent, wordt het al gauw een chaos en liggen er al veel spullen om je heen. Daarnaast koop ik ook nog wel eens wat en dat ligt dan her en der, omdat ik er eigenlijk geen plek voor heb. 



Ik sleep ook steeds meer van boven mee naar beneden en soms… heel soms, dan wordt het me teveel en ruim ik drastisch op en gaat alles weer naar boven. En dan begint het weer helemaal van voren.

Ik kan ook niets weggooien, zie in alles wel hobbymateriaal tot grote hilariteit van mijn vriendinnen, die weer aankomen met zakken vol lege groentepotjes, als ik daar weer iets leuks mee heb verzonnen, of pakken vol servetten als ik weer eens met decoupage in de weer ben. Gelukkig is het met scrappen nog niet zo ver. Ze vinden het met name een dure hobby. Dat is natuurlijk ook zo, maar je wilt je mooiste herinneringen toch prachtig maken en bewaren?

Gisteren nog, zat ik in een workshop en er klaagde iemand over de lijmroller van de Action. Ik heb nooit problemen met mijn lijmroller. Die van mij is iets duurder, maar je doet er veel langer mee, de kwaliteit is beter (plakt beter) en dus is die van haar duurkoop, doordat de rollers snel op zijn en soms gewoon kapot gaan door het gebruik. Ik gebruik graag de lijm van Tombow. Die heeft ook een navulling die iets voordeliger is. 


Op mijn werkplek gebruik ik een carousel met al mijn gereedschap erin. Ik kan niet meer zonder. Het kan draaien en is daarom erg handig. En alles in één oogopslag zichtbaar. Daarnaast gebruik ik ook nog aan de andere kant van mijn bureau een tote en twee trolley's. Zo heb ik alles bij de hand. 


Mijn man en zoon vinden dat ik veel te veel spullen heb. Ik denk dat je nooit teveel kan hebben. Vinden jullie dat ook, reageer dan met 'eens' ;-).

Liefs, Edith

2 reacties:

  1. Eens! En het is heel herkenbaar hoor. Maar nu ik in mijn verhuizing zit vind ik het wel lastig. Álles moet ingepakt en inmiddels zitten mijn hobby spullen in meer dan 25 dozen. (Terwijl de rest van mijn huisraad er maar 15 zijn *bloos*). Het ziet er wel netjes opgeruimd uit. Ik had ook de carrousel in gebruik echter werkt dat voor mij niet. Mijn carrousel kan niet draaien... (wat hij wel zou moeten doen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhwww, wanneer ga je verhuizen? Ik ben afgelopen januari verhuisd en ik voelde me zo onthand zonder mijn scrapspullen! Ook bij mij was de verhouding zoek���� jammer dat hij niet kan draaien? Is de schijf eronder stuk?

    BeantwoordenVerwijderen